Sunday 3 April 2016

Pada 1-4-2016 (jumaat) telah diadakan sukaneka yang dianjurkan oleh belia 4B kampung bukit gemuroh dengan kerjasama J3K kampung bukit Gemuroh.Banyak acara yang dipertandingkan berupa acara sebagai sukaneka. 

Doa selamat
Acara bermula pada pukul 8.30 pagi dengan bacaan doa selamat oleh Muhamad Abdullah (mat Diana).Acara senamrobik juga dikendalikan oleh Muhamad Abdullah merupakan acara pertama mendahului lain2 acara.

ACARA:
1)Susun batu bata
2)Pijak belon..
3)Lari bawa getah dengan strow
4)junjung air dalam baldi
5)Lari katal terbang
6)Lari kaki tiga
7)Lempar belon berpasanagan
8)Tarik tali
9)Cari coklat dalam tepung.
10)Ngail dalam botol.
11)Lari dalam guni.
12)Pertandingan melukis (kanak2)


Dia pun nok main jugok..>>>>>
Pada sebelah pagi acara yang dipertandingkan melibatkan budak2 sekolah rendah dan menengah,Pada pukul 12.00 tengah hari semua acara berhenti rehat dan disambung pada pukul 3.00 petang,Pada waktu petang acara melibatkan orang dewasa dengan macam2 ragam yang ditunjukkan.Salah satu acara yang mendapat perhatian hangat ialah acara  tarik tali.Acara ini telah dipecahkan kapada beberapa kumpulan kerana ramai peserta yg mengambil bahagian.

Peraduan melukis
Selain itu,telah diadakan upacara memotong pulut kuning untuk meraikan peserta yang hari lahirnya jatuh pada bulan april,Upacara ini telah dihadiri oleh YB Dato Rozi Mamat dan beberapa orang kenamaan lain

Upacara pemberian hadiah dan ucapan penanguhan sukan neka 2016 telah disempurnakan oleh YB Dato Rozi Mamat pada pukul 6.30 petang...SEKIAN...

Coklat dalam tepung



Mancing dalam botol


Lari dalam guni



Acara pijak belon


Susun batu bata

Acara duduk atas kerusi huuu

Acara tarik tali



Potong pulut kuNING

Hadiah2

 Antara yang dapat hadiah


Bergambar beramai2


salah seorang yang memeriahkan majlis,import klumpur.-mat diana...

0 comments :

Post a Comment